Новини

Всі новини
2017-11-02

Юридична довідка «Самопоміч»: Чи можна не платити за неякісні комунальні послуги?

Законом України «Про житлово-комунальні послуги» встановлено, що комунальні послуги надаються споживачу безперебійно. Випадки, за яких припиняється надання житлово-комунальних послуг, визначені частиною третьою статті 16 цього Закону. Припинення надання комунальних послуг здійснюється у випадках:

1) проведення ремонтних і профілактичних робіт за графіком, погодженим з виконавчими органами місцевих рад або місцевими державними адміністраціями;

2) міжопалювальний період для систем опалення, рішення про початок та закінчення якого приймається виконавчими органами відповідних місцевих рад або місцевими державними адміністраціями;

3) ліквідацію наслідків, пов’язаних з дією непереборної сили.

 

У випадках таких перерв виконавець/виробник зобов’язаний повідомити споживача через засоби масової інформації про перерву не пізніше ніж за 10 днів (за винятком перерви, що виникла внаслідок аварії або дії непереборної сили). У повідомленні необхідно зазначити причину та строк перерви в наданні відповідних послуг.

У разі ненадання або надання не в повному обсязі житлово-комунальних послуг, зниження їх якості в порядку, визначеному договором або законодавством, споживач має право на несплату вартості цих послуг або на зменшення розміру плати за надані послуги.

Згідно із Законами «Про житлово-комунальні послуги» та «Про захист прав споживачів» особа, яка регулярно сплачує за житлово-комунальні послуги, але не отримує їх, має право звернутися до виробника із вимогою поновити надання послуг.

Щоб засвідчити факт ненадання послуг, потрібно скласти відповідний акт. Без таких актів у кожному конкретному випадку усі звинувачення абсолютно безпідставні.

Акт-претензія складається споживачем та представником виконавця і скріплюється їхніми підписами. У разі неприбуття представника виконавця в погоджений умовами договору строк або необґрунтованої відмови від підписання акта-претензії він вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі. Акт-претензія споживача подається виконавцю, який протягом трьох робочих днів вирішує питання про перерахунок платежів або видає письмово споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензій.

Таким чином, якщо відмовлено у задоволенні претензій, чи ви просто не отримали відповіді, вам треба зберігати всі ці документи для подання їх до суду при розгляді справи про стягнення заборгованості за ЖКП чи самостійно звернутися до суду з позовом про перерахунок вартості ЖКП.


Для мешканців Івано-Франківська та області працює безкоштовна юридична приймальня «Самопоміч».

Отримати правову допомогу у вирішенні земельних чи квартирних питань, відносин з владою, консультації по виплаті пенсій чи матеріальної допомоги учасникам АТО можна в офісі партії «Самопоміч». Усі консультації надають безкоштовно.

Приймальня знаходиться за адресою: вулиця Грушевського, 22А. Години прийому – з 9:00 до 18:00.